Persoane interesate

joi, 17 mai 2018

2/3

Vă mai aduceți aminte de fracții? Eu mi-am reamintit datorită temelor copiilor. 2/3 e o fracție care ne spune că avem de împărțit 2 bucăți din ceva la 3 persoane. Această operație nu are soluția în mulțimea numerelor naturale, dar vom putea efectua împărțirea printr-o fracție - 2/3. Simplu. Asta dacă nu aveți cumva de împărțit 2 ouă kinder la 3 copii, 2 înghețate la 3 copii, 2 brațe, 2 ochi, 2 părinți - toate la 3 copii.
Imaginați-va că aveți de mers la 3 ședințe cu parinții, în aceeaști zi la aceeași ora +/-. Să vă vad cum rezolvați această împărțire. 😉 Sau sunteți pe plajă - unul din copii vrea să înoate până la nu știu care insulița ce se vede în zare și chiar dacă e un înotator mai bun decât voi, nu-l puteți lăsa neînsoțit, altul vrea să faceți împreună castele de nisip, iar al treilea să-l însoțiți de-a lungul plajei în căutare de pietricele și scoici. Nu e un exemplu ipotetic, ci unul cât se poate de real. Nu uitați datele problemei: avem 2 părinți și 3 copii. Acum realitatea nu mai pare atât simplă ca pe hârtie.
În realitate va trebui să-l amâni pe unul dintre copii ca să-i dai prioritate altuia. Pe care dintre ei? Ai de ales - îl amâni pe cel care e tot timpul înțelegător, pentru că nu va face crize acolo pe plajă sau să te gândești de ce să-l sacrifici tot timpul pe același copil, doar pentru ca e înțelegător și că poate ar trebui să-i cultivi răbdarea, chiar acolo pe plajă, celuilalt copil, deși știi că asta presupune o furtună de emoții intense, greu de potolit.
Când erau mai mici și îi aveam doar doi și le trebuia în brațe, îi purtam câte unul pe fiecare șold sau unul în față și celălalt in spate. Când i-am avut trei, unul din ei a trebuit să fie amânat. Pe care dintre ei să-l amâni? Dacă o să mă vedeți vreodata într-un parc, parând foarte amuzată, să știți că am asistat la o scenă în care 2 părinți și 2 seturi de bunici însoțeau destul de implicați un copil care se dădea pe tobogan, în leagăn sau făcea primele încercări pe bicicleta fără roți ajutătoare. Și doar voi părea amuzată, pentru că în realitatea va urla o mare INVIDIE în mine 😆.
Să vă mai spun ceva. De fapt fracția 2/3 nici măcar nu e cea potrivită pentru o familie ca a mea. Idealul nostru ar fi 2/5. Pentru că suntem 5 membri, însă primii sacrificați vom fi noi, adulții. Și nu e drept. Avem și noi nevoi pe care trebuie să ni le împlinim, dorințe, ca să nu ajungem la bătrânețe niște frustrați că am dat titul pentru copii, iar ei sunt nerecunoscători (ata dacă o să ajungem să îmbătrânim, pentru că lucrăm în mediu toxic 😂) sau ca să nu le lăsăm copiilor impresia ca totul li se cuvine doar lor.
De ceva vreme, cam de când ăștia mici sunt mai independenți, am început să facem loc și pentru nevoile noastre. La început au protestat, fiecare în felul lui, nu puteau integra această schimbare, dar încet-încet au început sa o accepte. Sigur, deocamdată nevoile lor sunt pe primul loc pentru noi, dar totuși acum, în prioritizarea nevoilor membrilor familiei noastre sunt incluse și nevoile noastre. Dacă eu am nevoie să stau puțin în liniște să citesc sau să scriu ceva, cum fac acum, o să comunic despre aceasta, iar ei, de cele mai multe ori acceptă și mă ajută în acest sens, căutându-și altceva de făcut.
Pe final atâta vă mai spun - aștept cu răbdare concediul, în care îmi voi putea satisface nevoia de a sta în sezlong sub umbrela de soare cu un fresh exotic în mână, fără să trebuiască să-l împart cu încă 3 inși și să admir marea la orizont în liniște... ( oops! Să ma trezească cineva😍)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu