Persoane interesate

duminică, 3 noiembrie 2019

Despre alegeri si asumarea lor

Azi e pentru ea, pentru fetita mea, care m-a facut sa reflectez si sa vreau sa impartasesc si cu voi gandurile de mai jos.
Mi-a pus o intrebare, daca stau bine sa ma gandesc, fireasca, dar la care pana acum nu m-am gandit niciodata - "De ce pe bancnote nu apare nicio femeie?"
Ei bine, draga mea fetita...la fel ne putem intreba de ce cei mai multi cercetatori sunt barbati, majoritatea presedintilor sunt barbati, majoritatea scriitorilor cunoscuti sunt barbati si lista poate continua. Pentru ca acesti barbati sa poata face ceea ce i-a facut cunoscuti, sa exceleze in domeniile lor, a fost nevoie de cel putin o femeie care sa preia restul indatoririlor legate de casa, familie, copii. A fost nevoie, poate, ca o femeie sa renunte la visele ei, asa marunte si neinsemnate cum ar putea parea acestea, ca acel barbat sa-si poata urma calea. Nu ma intrebati daca e corect sau nu, ca nu stiu. Acea femeie a facut alegerile constient, si le-a asumat si nu ar trebui sa invinuiasca pe nimeni pentru alegerile facute. Dar la fel de bine, daca o femeie hotaraste sa aleaga altceva, sa faca altceva decat casa, familie, copii si netezirea drumului pentru barbatul ilustru, nimeni nu are dreptul sa o judece. Da, va trebui sa aleaga probabil intre a-si intemeia o familie sau a-si urma visele, alegeri pe care un barbat nu este nevoit sa le faca. Si va simti probabil o ne-implinire, oricare ar fi calea pe care ar alege-o, pentru ca intemeierea unei familii si ingirjirea urmasilor ne este cumva imprimata in ADN. E nevoie de mult curaj sa te impotrivesti acestuia. Subiectul este unul demn de cercetat si expus mai pe larg, dar in mare cam asta as putea sa-i raspund fetitei mele la intrebarea ei. Si i-as mai spune sa nu renunte niciodata la visele ei, dar nu o voi face. Pentru ca asa cum am scris mai sus, orice ar alege o femeie, implica un sacrificiu si un gol ramas in suflet. Fiecare alegem calea de urmat care ne lasa golul cel mai mic, iar asta e diferit de la femeie la femeie. Asa ca draga mea fetita, sa alegi cu sufletul, sa te asiguri ca faci sa te doara mai putin. Te iubesc!

3 comentarii: